Monday, August 3, 2020

WAYANG KERAJAAN PERIKATAN NASIONAL SIAPA PENGARAHNYA?

Wayang Kerajaan Perikatan Nasional.
Siapa Pengarahnya?

Tun Dr Mahathir Mohamat sudah terhenti menjadi Pengerusi PPBM.

2. Sebelum dia terhenti, dia sudah buat skrip yang cukup lengkap, storyboard mengikut arahannya.

3. Dia dibelakang Operasi Sharaton. Dengan lakonan dapat menarik  UMNO dan PAS bergabung membentuk Kerajaan. Maka di mata DAP, PKR dan PAN Tun Dr Mahathir Mohamad tidak terlibat.

4. Hari ini dia masih Pengerusi tetapi bukan Pengerusi PPBM tetapi Pengerusi Majlis Menteri Perikatan Nasional, dia tidak berada dihadapan. Tetapi PM Muhyidddin Yasin, bertindak sebagai khadam (budak suruhannya)

5. Menteri dari UMNO dan PAS bukan sedar semua ini. PM Muhyiddin Yasin menerima arahan dari dia dari masa ke sama.

6. Pertunjuknya sangat mudah. Perletakan jawatan Shahrudin Md Salleh hanya drama sebabak. Itulah orang yang menghantar dan menerima arahan Tun Dr Mahathir Mohamad kepada PM Muhyiddin Yasiab.  Mana ada komen PM Muhyiddin Yasin atas perletakan jawatannya.

7. Kini dia uji lagi. Keputusan hendak
meletakan S. Ambiga sebagai Pengerusi SPR  cadangan Tun Dr Mahathir Mohamad, ini bertujuan hendak mengetahui Ahli Parlimen khasnya dari UMNO dan PAS sudah di bisukan atau belum.

8. Mahyuddin Yasin tidak lebih pesuruh Dr Mahathir Mohamad dan glamour dengan jawatanya. Cuba analisa Menteri dia lantik. Siapa dia, dan dimana UMNO dan PAS.

Maka berwaspadalah permainan Tun Dr Mahathir Mohamad, satu masa ceritarama yang dia menjadi dalangnya akan terbongkar juga. Tunggu masanya.

Sang Kelembai.
Aagust 2, 2020
Pantai Remis.

Terima kasih sumber: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10218429710273847&id=1226460439

No comments:

Post a Comment